Top websites over diëten

Dagelijks komen we websites tegen over diëten en afvallen, welke een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij. Speciaal voor onze lezers hebben we een lijst van interessante websites samengesteld. Je vindt de lijst hieronder:

Obesitasvereniging

Maagoperatie bij obesitas

Dieetexpert

https://www.gezond-en-snel-afvallen.nl/blog/voordelen-koolhydraatarm-dieet

Afvallen door medisch ingrijpen

Snel afslanken online

Afvallen tips online

Overgewicht gevaarlijk

Afvallen doe je vandaag

Snel afvallen online blog

Diëtisten overzicht

Afvallen met een dieet

Info over afvallen

Samen afvallen

Afvallen met Mirjam

Eenvoudig afvallen

Beginnen met afvallen

Afvallenblog

Campina.nl

Lekker gezond afvallen

Professioneel afvallen

Ik wil afvallen

Snel afvallen doe je online

Optimaal gezond gewicht

Veilig afvallen

Puur Gezond Nederland

Ik wil gezonder leven

Gezond afvallen en afslanken

Happy and Healhty in Nederland

Dietistenoverzicht

Afvallen per kilo

Ik wil afvallen

Afvallen met Frank

Afslankexperts

Afvallen en afslanken

Gezond op gewicht

Gezond gewicht verliezen

Vandaag vet verbranden

Overgewicht

Optimaal afvallen

Behandeling obesitas

Het Zone dieet

7 calorieverbrand tips

Image_(7)

 

Dit zijn allemaal kleine gewoontes die bijdragen aan een groot verschil en uw metabolisme mettertijd verhogen. U maakt het gewichtstoename sneller en gemakkelijker door uw metabolische snelheid te verhogen en meer calorieën te verbranden.

 

 

Dit zijn maar een paar gewoonten die je kan omarmen om meteen je metabolisme te beginnen. Je hebt misschien verhalen gehoord over mensen die tientallen kilo’s hebben verloren, gewoon overschakelen naar dieetzout of een paar minuten per dag lopen. Dit zijn allemaal kleine gewoontes die bijdragen aan een groot verschil en uw metabolisme mettertijd verhogen. U maakt het gewichtstoename sneller en gemakkelijker door uw metabolische snelheid te verhogen en meer calorieën te verbranden.

 

1) Verplaats meer

Sedentaire mensen verbranden ongeveer een derde minder calorieën per dag. Door simpelweg elke gelegenheid te verplaatsen, kan er een heel dramatisch verschil zijn in de hoeveelheid calorieën die u op een dag verbrandt. Kleine bewegingen zullen in de loop van de tijd tot veel calorieën opleveren. De truc is om doorheen je dag te bewegen. Schrijf het woord ‘move’ op post-it notities en zet ze op plaatsen die je zult merken als je stilstaat. Neem dan alle kansen om te verhuizen – hier zijn enkele ideeën om extra calorieën te verbranden:

Tik met je voeten

Schuif je benen

Staan op en rek

Verplaats je hoofd van kant tot kant

Verander positie

Wriggle en fidget

Snel omhoog en omlaag

Gebruik het toilet boven

Park in de verste hoek van de parkeerplaats

Sta op als je op de telefoon bent en stap van kant naar zij

Knip en laat je spieren los

2) Eet weinig en vaak

Bewijzen suggereren dat het eten van kleine maaltijden elke 2 tot 4 uur uw metabolisme zal verbranden sneller dan grotere, minder frequente maaltijden. Wanneer u kleine hoeveelheden eet, werkt uw lichaam constant om voedsel te verteren en te absorberen, die energie nodig heeft.

3) eet vet

Als je wilt dat je goed voelt en het vet afhoudt, moet je het eerst invoeren. Vet niet alleen smaakt goed, onze lichamen hebben het nodig om efficiënt te werken. Door elke dag verscheidene porties van ‘gezonde’ vetten te consumeren, verhoogt u uw caloriebrandpotentieel daadwerkelijk. Probeer vetten zoals lijnzaadolie, hennepzaadolie, olijfolie, avocado’s, zalm, albacore tonijn, noten en zaden dagelijks in uw dieet in te voegen.

4) Drink koud water

Bewijs laat zien dat je lichaam meer calorieën kan gebruiken om het koude water te verhogen tot de temperatuur van je lichaam dan warme dranken. En over het algemeen goed gehydrateerd zullen de metabolische processen van uw lichaam snel helpen verbranden.

5) Oefening Met Gewichten

Training met gewichten verhoogt uw metabolisme op een aantal manieren. Door gewicht op te heffen, bouwt u spierweefsel. En spierweefsel is metabolisch actief, dus het vereist calorieën, zelfs wanneer u in rust bent en daarom helpt het om vetverbrandende enzymen in je lichaam te verhogen.

6) Spice up

Het eten van warme kruiden kan uw stofwisseling versnellen. Slechts een halve theelepel kaneel per dag kan bijdragen aan het stimuleren van het metabolisme en de bloedsuikerspiegel in de gaten houden. Kan je niet denken aan kaneel in je kopje koffie? Kruid op met cayenne, geperste rode peper of wasabi.

7) Eet meer eiwit

Proteïne vereist een complexere chemische afbraak door uw lichaam om te worden verteerd en gebruikt als brandstof. Bijvoorbeeld, 100 calorieën van eiwit kunnen maximaal 30 calorieën verwerken. Proteïne duurt ook langere tijd om te verteren en helpt bij het stabiliseren van de bloedsuiker gedurende langere perioden en dit kan u helpen om later niet te eten in de dag. Eet een portie eiwit bij elke maaltijd en als onderdeel van uw snacks en u verhoogt het totale aantal calorieën dat u elke dag verbrandt.